Nabídka programů primární prevence pro školy v regionu:
V případě zájmu o realizaci některého z nabízených programů primární prevence ve Vaší škole nás kontaktujte na telefonním čísle: 730 895 977 nebo na emailové adrese: svpnj@email.cz.
Prezentace střediska výchovné péče
Lektor: Bc. Gabriela Ludwigová, sociální pracovnice
Cílová skupina: pedagogové, rodiče žáků, max. 20 osob
Časová dotace: cca 60 minut
Cíl programu: Základní povědomí o SVP a jeho činnosti
Účastníci se seznámí se zaměřením SVP, bude jim představena forma poskytované péče a poradenského procesu. Dozví se, komu jsou služby střediska určeny, jaká je cílová skupina klientů SVP, jaké jsou podmínky, délka a možnosti spolupráce. Účastníci se dozví, jaké terapeutické techniky pracovníci střediska využívají a jak středisko zapadá do sítě pomáhajících institucí. Účastníci mohou prostřednictvím fotografií nahlédnout do prostor SVP.
Co potřebuje dítě s ADHD?
Lektor: Mgr. Jana Bryolová, speciální pedagožka
Cílová skupina: pedagogové, max. 20 osob
Časová dotace: cca 90 min
Cíl programu: Základní povědomí o výchovném přístupu k žákovi diagnózou ADHD
Program zpřístupňuje problematiku dg. ADHD učitelům, asistentům pedagoga, případně jiným pedagogickým pracovníkům tak, aby ji dokázali přijmout a akceptovat, zlepšit jejich vlastní prožívání ve smyslu, že pokud se práce nedaří podle jejich představ, neznamená to jejich selhání, ale na druhou stranu ani selhání těchto dětí. Poskytnout poznatky a praktická doporučení k usnadnění práce s těmito dětmi.
Konflikt a jeho řešení
Lektor: Mgr. Vlasta Recová, psycholožka
Cílová skupina: rodiče žáků, 5 – 20 osob
Časová dotace: cca 90 min
Nejedná se o klasickou přednášku, ale spíše o interaktivní setkání, ve kterém je teorie sice zastoupena, ale jen nezbytně nutné míře. Bude se věnovat hlavně postojům a osobním praktickým zkušenostem účastníků konfliktu. Společné setkání by mělo poskytnout prostor podívat se na konflikt s "klidnou hlavou", zamyslet se nad tím jak jej většinou řešíme, ale i dát možnost seznámit se s tím, jak konflikt vnímají a řeší ostatní a jaké se nám nabízí další možnosti.
Case formulation
Lektor: Mgr. Jaroslav Kovář, speciální pedagog
Cílová skupina: pedagogové, max. 20 osob
Časová dotace: cca 90 min
Cíl programu: Zpřehlednění případu konkrétního žáka
Účastníci si osvojí metodu „Case formulation“, která zpřehledňuje vztah s konkrétním žákem. Využívá se v situaci, kdy se vztahy naruší, či znepřehlední a pedagog nemá možnost využít supervizora nebo jinou podporu zvenčí. Díky této metodě je pak možné nahlédnout na vztah objektivněji a intervenovat účinněji.